افزایش ۲۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار در سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی ظهر امروز _ پنجشنبه شانزدهم فروردین_ در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰۲۹۲۰ تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده اظهار کرد: این میزان صادرات توسط ۲۷۹۵۷ دستگاه ناوگان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴۸۸۱۸۵ تن کالا توسط ۲۲۷۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده بود، افزایش ۲۳ درصدی را شاهد هستیم، تصریح کرد: در این مدت ۳۳۴۴۷ تن کالا توسط هزار و۶۶۴ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار وارد شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل عمده کالاهای صادر شده را شامل انواع میوه و سبزیجات، کاشی، انواع فلفل، سیب زمینی، انواع شیشه و پروفیل برشمرد و ادامه داد: ۷۷ درصد از این کالاها توسط کامیون ایرانی، ۹ درصد توسط کامیون گرجی، ۳ درصد توسط کامیون آذری و ۱۱ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها صادرات شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مدت یاد شده ترانزیت ورودی ۳۹۱۹۳۱ تن کالا را توسط ۱۸۲۰۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۸۶۱۸ تن کالا توسط هزار و۵۸۲ دستگاه کامیون ایرانی، ۳۰۰۶۰۳ تن کالا توسط ۱۴۵۱۴ دستگاه کامیون آذری، ۲۷۸۹۳ تن کالا توسط ۱۶۲۳ دستگاه کامیون گرجی و ۱۱۷۴۵ تن کالا نیز توسط ۲۰۹ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.

وی از ترانزیت خروجی ۶۱۰۳۰۸ تن کالا توسط ۲۷۷۷۹ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار در سال گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۴۶ هزار و ۵۱۷ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود ۶ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در این مدت به تردد ۱۳۴۸۹۹ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله سوار اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۷۳۵۶۰ دستگاه وارد و ۶۱۳۳۹ دستگاه نیز خارج شده است.

وثوقی افزود: در این مدت ۱۳۲۵۱۳ دستگاه کامیون و ۲۳۸۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند.

کد خبر 741726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.