مذاکرات پیشرفتی نداشته است/ حمله به کنسولگری ایران نقض قوانین بین‌المللی است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مذاکرات برای آتش بس به رغم تمامی تلاش‌های ما هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسامه حمدان در دومین همایش بین‌المللی «فلسطین موضوع مرکزی امت اسلامی» اظهار کرد: نتانیاهو هنوز در مسیر دستیابی به یک توافق سنگ اندازی می‌کند و آزادسازی اسیران اسرائیلی برای او اهمیتی ندارد.

وی افزود: شب گذشته موضع حماس را به میانجی‌های مصری و قطری اعلام و تاکید کردیم که موضع ما همان است که پیشتر اعلام شده است.

حمدان تصریح کرد: خواسته‌های ما شامل برقراری آتش‌بس، عقب‌نشینی اشغالگران از غزه، بازگشت آوارگان به منازل خود در شمال نوار غزه، افزایش ورود کمک‌ها به سراسر غزه، آغاز بازسازی و مبادله اسیران است.

وی گفت: به رغم نرمش و مواضع مثبت حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافق، موضع اشغالگران همچنان منفی است و با خواسته‌های مردم ما مخالفت می‌کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: ادامه سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی، چراغ سبزی برای انجام جنایت‌های بیشتر است.

حمدان افزود: دولت آمریکا و شخص بایدن را مسئول جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

وی گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا به یمن، عراق و سوریه را محکوم می‌کنیم و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز به تمامیت ارضی کشورها می‌دانیم.

حمدان اضافه کرد: از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان سراسر جهان می‌خواهیم با گسترش اعتراض‌های خود در مقابل سفارتخانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر جهان، به یاری ملت فلسطین بپردازند.

منبع: ایرنا

کد خبر 741723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.