رشد ۱۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در کردستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: تعداد مسافران جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل‌ونقل مسافر استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل‌ از آن بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سید عبدالرحمن حسینی امروز _پنجشنبه شانزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۶۸ مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شدند.

وی از رشد ۱۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و افزود: تعداد مسافران ذکر شده در قالب ۴۴۳ هزار و ۴۸ سفر جابه‌جا شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: در زمینه تعداد سفرهای انجام شده نیز نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد بیش از ۱۲ درصدی رقم خورده است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان سواری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مسافران جابه‌جا شده از طریق ناوگان سواری یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۵۸ نفر بودند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ناوگان مینی‌بوس ۷۷۷ هزار و ۸۶۰ مسافر را در قالب ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ سفر جابجا کردند که از نظر تعداد مسافر ۱۲ درصد و از نظر تعداد سفر ۳۸ درصد رشد داشته است.

معاون حمل‌ونقل راهداری استان کردستان گفت: در این مدت ۴۰ هزار و ۸۴ سفر با ناوگان اتوبوسی در استان انجام شده که ۶۷۴ هزار و ۲۵۰ نفر جابه‌جا شدند که تعداد مسافر نسبت به سال قبل رشد ۱۰ درصدی و تعداد سفر کاهش ۱.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر ۱۲۰۰ دستگاه خودروی سواری، ۷۵۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در قالب ۷۱ شرکت حمل‌ونقل در استان کردستان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 741641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.