یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین را جرایم ماده ۱۰۰ تشکیل می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ حدود یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین را به خود اختصاص داده است.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تقریباً یک‌سوم بودجه شهرداری قزوین را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: شهرداری باید پاسخگو باشد که این عدد که در بودجه اعلام می‌شود، چرا در عمل بیش از چندین برابر رشد کرده است.

وی افزود: عددی که از این بودجه بیرون آمده مازاد بر کد درآمدی ردیف ماده ۱۰۰ و بودجه مصوب است؛ این بودجه در چه بخشی هزینه و مصرف شده و علت تحقق نیافتن بعضی کدهای درآمدی چه بوده که با درآمد ماده ۱۰۰ ترمیم شده است؟

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: مدیریت شهری باید در این بخش و با اصلاح قوانین و اقدامات بازدارنده عمل کند تا هیچ پرونده‌ای وارد شهرداری نشود که موفق نبوده است.

اشدری با تاکید بر تقویت و جدی گرفتن جایگاه شورا به عنوان بخش نظارتی بر عملکرد شهرداری، تاکید کرد: سال جاری جایگاه شورا باید به عنوان بخش نظارتی بر عملکرد شهرداری جدی گرفته شود و حق خود را ادا کند.

وی با بیان اینکه نباید هر تشکیلاتی با خود شهردار نشست داشته باشد، اضافه کرد: این موضوعات بسیار ناپسند است و باید در سال جاری تدابیری از سوی شورا برای آن در نظر گرفته شود.

انتقاد از لوایح سلیقه‌ای و یک‌طرفه شهرداری قزوین

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مدیریت شهری جلسات متعددی را با بعضی تشکل‌ها، هیئت‌ها و گروه‌ها سلیقه‌ای برگزار کرده که به دور از سیاست‌های شورا است و شورا را با ارائه لوایحی سلیقه‌ای و یک‌طرفه درگیر تشکل‌ها می‌کند.

اشدری تصریح کرد: در صورتی که شورا و مدیریت شهری بدانند درآمد شهرداری نیز از بیت‌المال، حق‌الناس و متعلق به همه نقاط شهر و همه شهروندان است. اگر قرار باشد اوضاع به این منوال باشد و سال ۱۴۰۳ این روند اصلاح نشود و لوایح به این شکل به شورا ارائه شود، پس از این با این‌گونه لوایح سلیقه‌ای موافقت نخواهم کرد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید در این گونه طرح‌ها و پروژه‌ها با رعایت عدالت اجتماعی و رعایت حقوق عامه و احترام به تمام گروه‌ها و تشکل‌ها، به سیاست‌های خرد جمعی مدیران و شورا طرح‌ها را اجرایی کند.

کد خبر 741632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.