تبدیل ۱۰۰ درصدی شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تبدیل ۱۰۰ درصدی شبکه سیم مسی استان کردستان به کابل خودنگهدار با حجم فیریکی حدود ۶۰۰۰ کیلومتر در سال گذشته اجرا و عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان امروز _پنجشنبه شانزدهم فروردین_ در دیدار با امام جمعه شهر سنندج اظهار کرد: شرکت برق به همت همکاران و رهنمودهای مسئولان در وضعیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۲ بیشتر تمرکز شرکت توزیع نیروی برق کردستان بروی توسعه شبکه برق روستاها و شهرها بود که در همین راستا توانستیم تبدیل ۱۰۰ درصدی شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار با حجم فیزیکی بالغ بر شش هزار کیلومتر اجرا و عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: این اتفاق در نوع خود در کل کشور بی‌نظیر بود و موجب کسب مقام اول کشوری شرکت برق استان کردستان در دولت سیزدهم شد.

لهونیان با اشاره به بحران اخیر که در زمستان سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد، تصریح کرد: بارش سنگین برف، باران و رانش زمین که موجب قطع برق تعدادی از روستاهای شهرستان سقز، بانه، مریوان و دیواندره شد و با تلاش بی‌وقفه و جهادی کارکنان این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل خاموشی‌ها رفع شد.

وی اضافه کرد: در طول چند سال اخیر اقدامات شاخصی در این شرکت انجام شده که از جمله آن مکانیزه کردن شبکه برق، هوشمندسازی سیستم‌های برقی و مدیریت بار بوده است که طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی منجر به رضایتمندی قریب به ۹۸ درصدی مشترکان استان شده است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز اضافه کرد: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار موجب ارتقای سلامت جامعه و حفاظت جان شهروندان شده است.

وی تلاش‌های شرکت توزیع برق کردستان در تأمین برق مشترکان و عدم اعمال خاموشی را ستودنی دانست و افزود: با مدیریت مناسب توانستید ضمن تأمین رفاه مردم از هرگونه ضرر و زیان به مردم و مشترکان جلوگیری کنید.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: روحانیون و ائمه جمعه در دعوت کردن مردم به رعایت الگوهای مصرف نقش بسزایی دارند و همیشه در نماز جماعت‌ها به این مهم توجه خواهد شد.

کد خبر 741630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.