درآمدزایی اروپا از کار اجباری و استثمار جنسی در قرن ۲۱

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی سالانه ۸۴.۲ میلیون دلار از فعالیت‌های اجباری غیرقانونی سود به دست می‌آورند که در این میان استثمار جنسی تجاری با ۵۸.۶ میلیارد دلار درآمد بیشترین سود را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمیسیون اروپا کار اجباری را به افرادی منتسب می‌کند که با تهدید به خشونت و ارعاب یا از طریق روش‌های غیرمستقیم مانند بدهی دستکاری‌شده، نگهداری مدارک هویتی یا تهدید به تسلیم کردن به مقامات مهاجرت مجبور به کار شده‌اند. بر اساس گزارش اتحادیه اروپا، تقریباً ۲۷.۶ میلیون نفر در سراسر جهان قربانی کار اجباری هستند که به چرخه‌های فقر و استثمار تداوم می‌بخشد و به کرامت انسانی ضربه می‌زند، بنابراین جامعه بین‌المللی باید به‌سرعت برای پایان دادن به این بی‌عدالتی دست به اقدام بزند.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار (ILO) تخمین زده می‌شود که کشورهای اروپای میلیون‌ها دلار سود غیرقانونی از محل کار اجباری به‌دست می‌آورند. کار در معادن، تولید، ساخت‌وساز و تأسیسات مشکل‌سازترین شاخه خصوصی فعالیت‌های اقتصادی کار اجباری است که حدود ۶.۳ میلیون کارگر (۳۷ درصد) را شامل می‌شود.

کار اجباری و درآمدزایی اروپا از استثمار جنسی در قرن ۲۱

استفاده مالی از پورنوگرافی در اروپا

گزارش سازمان بین‌المللی کار نیز نشان می‌دهد که بیشترین درآمد به‌دست‌آمده از طریق کار اجباری، از محل استثمار جنسی تجاری است که درآمد سالانه آن در اروپا و آسیای مرکزی برابر با ۵۸.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. قربانیان موقعیت‌های استثمار جنسی اجباری تجاری عمدتاً زنان و دخترانی هستند هیچ پولی دریافت نمی‌کنند.

گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل حاکی از آن است که سالانه حدود ۷۰ هزار قربانی جدید استثمار جنسی به اروپا نقل مکان می‌کنند. ارزش این بخش سه میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. با این وجود طبق شواهد موجود شرایط بسیار وخیم‌تر است و با افزایش تقریباً ۴۰ درصدی عملکرد در بخش خصوصی، برآوردها تا ۲۳۶ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

مقابله با کار اجباری در اروپا

سازمان بین‌المللی کار استدلال می‌کند که سرمایه‌گذاری فوری بر اجرای قانون برای دستگیری مجرمین و جلوگیری از سودهای غیرقانونی مورد نیاز است. با این حال پیگرد قانونی برای این نوع جرایم در اکثر حوزه‌های قضائی بسیار کم است، بنابراین مکانیسم‌ها باید به‌عنوان یک عملکرد مجازات و بازدارنده برای مجرمان در کنار حمایت از قربانیان عمل کند.

اتحادیه اروپا با مکانیسم‌های مستقل خود با کار اجباری مقابله کرده و توافق‌نامه‌ای موقت برای دور نگه داشتن محصولات تولیدشده توسط کار اجباری از اتحادیه اروپا منعقد کرده است، چراکه اولین گام برای ریشه‌کن کردن کار اجباری شکستن مدل کسب‌وکار شرکت‌هایی است که کارگران را استثمار می‌کنند. پیش‌نویس آئین‌نامه بررسی زنجیره تأمین کسب‌وکارها نشان می‌دهد اگر مشخص شود که محصولی با کار اجباری تولید شده است، کالا از بین می‌رود یا از اتحادیه اروپا خارج، اهدا یا بازیافت می‌شود.

کد خبر 741576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.