بارش‌ها در کشور تشدید می‌شود / افزایش نسبی دما در نیمه شمالی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش نسبی دما در نیمه شمالی، از تشدید بارش‌ها در کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در نیمه شمالی کرمان و شرق استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه جو آرامی در کشور خواهیم داشت و از بعدازظهر شنبه در مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، یکشنبه در شمال غرب، بعضی نقاط غرب و جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق، ورزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه بارش در شمال غرب و جنوب غرب تشدید می‌شود و علاوه بر مناطق ذکر شده، در شمال شرق نیز بارش ادامه خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: تا روز جمعه افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور انتظار می‌رود و تا این روز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۵ و کمینه ۹ سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 741536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.