بیش از ۲۰ هزار زائر از بقاع متبرکه کردستان بازدید کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: بیش از ۲۰ هزار زائر در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ از اماکن مذهبی کردستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، امروز _چهارشنبه پانزدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: از تاریخ بیست و هشتم اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۲۰ هزار زائر از اماکن استان کردستان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه بقعه متبرکه امامزاده سیدجلال الدین (ع) باباگرگر قروه، امامزاده هاجر خاتون (س) سنندج و قرآن متبرکه نگل پربازدیدترین اماکن مذهبی سال جاری بوده‌اند، افزود: در این ایام ۵۰۰ نفر در زائرسراهای استان کردستان اسکان داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به همزمانی برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی مانند کرسی‌های تفسیر و محافل جزء‌خوانی، بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر در برنامه‌های قرآنی بقاع متبرکه حضور داشته و بیش از چهار هزار روزه‌دار از سفره پر برکت افطاری ساده بهره‌مند شده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به حضور مبلغان بومی برای پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری ویژه‌برنامه‌های تبلیغی در بقاع، گفت: خیمه‌های معرفت برپا شده و ۴۰۰ نفر در بقاع متبرکه حضور بهم رساندند و بیش از ۵۰۰ مسابقه فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه در ایام ماه مبارک بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی بین اقشار کم برخوردار توزیع شده است، افزود: طرح آرامش بهاری در ۱۲ بقعه متبرکه استان کردستان برگزار شد.

کد خبر 741442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.