۱۹۹ بازرسی از داروخانه‌های خراسان شمالی در نوروز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام ۱۹۹ بازرسی از داروخانه های تحت پوشش طی ایام نوروز خبر داد و گفت: در مجموع بیش از ۲۷۲ بازدید توسط کارشناسان غذا و دارو از اماکن تحت پوشش انجام شده است.

سیدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با اشاره به اجرای اقدامات نوروزی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از پانزدهم اسفند تا امروز اظهار کرد: واحد دارو و مخدر معاونت ۱۲۸ بازدید، واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ۴۳ بازدید و واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی ۱۸ بازرسی از داروخانه طی این مدت انجام دادند.

وی افزود: بیش از ۱۳ مورد بازدید از بیمارستان و مراکز درمانی و صنوف مرتبط توسط واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به بیش از ۷۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی توسط واحد نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها یک مورد تخلف کشف که مطابق قانون اقدامات لازم صورت گرفت.

وکیلی با تاکید بر اینکه بازدید از عطاری‌ها و سایر صنوف مرتبط نیز در دستور کار بوده است، گفت: در مجموع طی این بازه زمانی بیش از ۲۷۲ بازدید توسط کارشناسان غذا و دارو از اماکن تحت پوشش انجام شده است.

وی افزود: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات مردمی و اعلام تخلفات است و مردم می‌توانند از این طریق کیفیت نظارت بر واحدهای ذکر شده را ارتقا دهند.

کد خبر 741339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.