۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
جیمیل ۲۰ ساله شد

جیمیل، سرویس ایمیل گوگل، در یکم آوریل ۲۰۰۴ راه‌اندازی و سیزدهم فروردین ۲۰ ساله شد. در طول این دو دهه، جیمیل به یکی از سرویس‌های محبوب ایمیل جهان تبدیل شده و حداقل ۱/۲ میلیارد حساب ایمیل فعال دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جیمیل نه‌تنها یکی از سرویس‌های ایمیل برتر و پربازده به‌شمار می‌رود، بلکه بهترین سرویسی است که گوگل ارائه می‌دهد. جیمیل دنیای ایمیل را به‌سمت بهترشدن تغییر داد. در اوایل دهه ۲۰۰۰ ایجاد حساب ایمیل و حتی گاهی اوقات ارسال ایمیل هزینه داشت. علاوه بر این، ایمیل‌ها به‌اندازه امروز قابل‌اعتماد نبودند.

در این میان، حملات فیشینگ نیز قدرتمندتر شده‌اند، اما اگر از آن‌ها چشم‌پوشی کنید، متوجه خواهید شد که دنیای ایمیل برای همیشه و به‌سمت بهترشدن تغییر کرده است. جیمیل به‌طور رسمی در یکم آوریل ۲۰۰۴ معرفی شد. این سرویس ایمیل به‌سرعت بسیار محبوب‌تر از آن چیزی شد که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد.

گوگل با جیمیل، ایمیل را برای همه در دسترس قرار داد و جیمیل به‌سرعت به کانون توجه و سرویس ایمیل پیش‌فرض اغلب کاربران تبدیل شد. امروز، جیمیل حداقل ۱/۲ میلیارد حساب ایمیل فعال دارد که رقمی خیره‌کننده است که به این معنی نیست که ۱/۲ میلیارد نفر از این سرویس استفاده می‌کنند؛ اما همچنان نشان می‌دهد که گوگل توانسته است کارش را به‌درستی انجام دهد.

در ۲۰ سال گذشته، شاهد پیشرفت‌های زیادی در جیمیل بوده‌ایم و عجیب است که این سرویس ایمیل در ۲۰ سال آینده به چه شکلی درخواهد آمد؛ اما موضوعی تقریباً قطعی است که گوگل دارایی باارزش خود را نابود نخواهد کرد.

کد خبر 741202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.