سخت‌گیری‌ها نباید روحیه خلاقیت را در نظام اداری کم‌رنگ کند

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون گفت: سخت‌گیری‌ها نظارتی و بالا دستی نباید روحیه خلاقیت را در نظام اداری کم رنگ کند و باعث روزمرگی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _سه‌شنبه چهاردهم فروردین_ در جلسه شورای اداری تیران و کرون در محل حسینه عاشورا تیران با بیان اینکه تحقق شعار سال و تحول در اقتصاد مستلزم خلاقیت و نوآوری است، اظهار کرد: بعضی از این تحولات نیازمند برنامه‌ریزی فرا منطقه‌ای و گذر از آئین نامه‌ها است.

وی افزود: ممانعت از تصمیم سازی خلاقانه و فراتر از دستورالعمل‌های ابلاغی مانع از خلاقیت و ارائه راهکارهای جدید می‌شود و همین موضوع بر تصمیم سازی نظام اداری تأثیر می‌گذارد.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون ادامه داد: سخت گیری‌های نظارتی و دستگاه‌های بالا دستی باعث می‌شود تا مدیران و کارکنان با یک تصمیم‌گیری جدید و فراتر از اسناد بالادستی دچار مشکل و پای میز پاسخگویی حاضر شوند.

ابوترابی ادامه داد: تحقق شعار سال و خروج از مشکلات اقتصادی با ارائه برنامه و طرح‌های جدید محقق شده و ادارات برای شعار سال به بنر و تبلیغات و سخنرانی اکتفا نکنند بلکه برای آن کار عملیاتی انجام دهند.

وی به طرح‌های پیشنهادی خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: فاز سوم قانون چک امسال اجرایی شده و رسیدگی به پرونده‌های مشخص چک برگشتی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآورشد: با اجرای ۲ فاز از این قانون ورودی زندان‌ها کاهش یافته و در اقتصاد نیز کارگشا بوده است.

ابوترابی ادامه داد: تحول در نظام آموزش و پرورش و همچنین قانون مهریه در مجلس دوازدهم دنبال می‌شود که در تغییر و تحول در نظام آموزشی بر حوزه پرورشی برای گسترش اعتقادات و مهارت افزایی دانش آموزان تمرکز و درس‌های غیرکارآمد حذف می‌شوند.

وی در بخشی از سخنان خود حمله تروریستی اسرائیل را محکوم کرد و گفت: این دشمن عقرب گونه در خانه خود زمین شده و بزودی شکست سخت‌تری را تجربه می‌کند.

تسهیل قوانین برای رفع گره‌های اقتصادی

امام جمعه تیران و کرون در بخشی از جلسه شورای اداری این شهرستان تسهیل قوانین و کاهش بروکراسی اداری را برای حل مشکلات مهم خواند و گفت: بخش خصوصی را باید برای رونق اقتصادی کمک کرد.

حجت الاسلام حسین رشیدیان افزود: دولت و بخش خصوصی باید در کنار همدیگر به جامعه خدمت کنند و با فعال سازی سرمایه‌ها به اشتغال، تولید و رفع مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی یاری برسانند.

وی به اقدامات تروریستی اسرائیل در حمله به کنسولگری آمریکا اشاره کرد و اذعان داشت: شکست در غزه و کاهش جایگاه بین المللی اسرائیل و آمریکا باعث شده تا دست به چنین اقداماتی بزنند که البته نتیجه‌ای برای آنان ندارد.

کد خبر 741188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.