کاهش ۱۱ درصدی تردد در محورهای خوزستان هم‌زمان با طرح نوروزی ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به انجام بیش از ۳۰ هزار سفر در پایانه‌های مسافربری استان گفت: با کاهش ۱۱ درصدی تردد در محورهای استان در نوروز ۱۴۰۳ در مجموع بیش از ۱۶ میلیون تردد خودرو در محورهای خوزستان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد جولانژاد امروز _سه‌شنبه چهاردهم فروردین_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری، ۱۶ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۷۱۳ تردد خودرو در محورهای استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ورود خودرو به استان ۴ درصد افزایش یافته است و در بازه زمانی یاد شده، ۸۶۳ هزار و ۵۶۳ خودرو وارد استان و ۸۲۱ هزار و ۸۳۲ خودرو از استان خارج شدند که خروج از خوزستان بیانگر کاهش ۹ درصدی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان محورهای پرتردد استان را باندهای رفت و برگشت آبادان-خرمشهر، اهواز-شوش و اندیمشک-خرم‌آباد دانست و خاطرنشان کرد: در ۱۹ روز گذشته ۳۱ هزار و ۷۱۰ تماس با مرکز مدیریت راه‌های استان برقرار و ۱۹۲ شکایت نیز ثبت شده است.

جولانژاد اضافه کرد: بیشترین تردد خودرویی سایر استان‌ها در خوزستان مربوط به استان‌های تهران، اصفهان و لرستان بود.

انجام بیش از ۳۰ هزار سفر در پایانه مسافربری خوزستان

وی تصریح کرد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی (بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲) تا سیزدهم فروردین سال جاری ۲۴۰ هزار و ۹۵۹ مسافر با انجام ۳۰ هزار و ۴۷۰ از پایانه‌های مسافربری استان جابجا شدند که با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز، کاهش ۱۴ درصدی در تعداد مسافر و کاهش ۱۲ درصدی در انجام سفر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در این مدت جابه‌جایی ۸۶ هزار و ۱۶۹ مسافر برون‌استانی با انجام ۶۶۷۳ سفر به ثبت رسید، همچنین ۱۵۴ هزار و ۷۹۰ مسافر درون‌استانی نیز با انجام ۲۳ هزار و ۷۹۷ سفر از پایانه‌های مسافربری استان جابه‌جا شدند.

کد خبر 741117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.