بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا پایان سیزدهمین روز فروردین‌ سال‌ جاری، بیش از دو میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کردستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد امروز _سه‌شنبه چهاردهم فروردین‌_ ١۴٠٣ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین سال جاری، دو میلیون و ٣۵ هزار و ٧۶٠ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و سنندج بوده است، افزود: در بازه زمانی مذکور ۴٠١ هزار و ٢١٩ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام ٨۵۴ فقره بازدید نظارتی در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای یک واحد تشویقی، ۵٢ واحد تذکر و چهار واحد اخطار کتبی صادر شده است.

مهرزاد با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد سال جاری شاهد رضایتمندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم، ابراز امیدواری کرد: در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش از پیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 741099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.