مراجعه بیش از ۷۸۰۰ دستگاه خودروی سبک به مراکز معاینه فنی اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: از بیست‌وهشتم اسفند سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری بیش از ۷۸۰۰ دستگاه خودروی سبک به‌صورت حضوری یا از طریق سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند.

سیدعلی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده برای ارائه خدمات معاینه فنی در ایام نوروز ۱۴۰۳ و اعلام زمان‌بندی فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان به شهروندان از بیست‌وهشتم اسفند تا سیزدهم فروردین تعداد بیش از ۷۸۰۰ دستگاه خودروی سبک به‌صورت حضوری و یا از طریق سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی به نشانی WWW.Fani.hamlebar.com به مراکز معاینه فنی شهر اصفهان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه‌کننده دارای عیوب ظاهری، نقص در سیستم فنی و آلایندگی مردود و به مراکز تعمیراتی مربوطه ارجاع شدند، افزود: مرکز معاینه فنی تاکسیرانی واقع در بلوار فرزانگان مقابل پارک فدک تنها مرکز صادرکننده گواهی معاینه فنی برتر در استان اصفهان است و متقاضیان دریافت گواهی معاینه فنی برتر می‌توانند با مراجعه به این مرکز از خدمات مورد نظر استفاده کنند.

عبداللهی تصریح کرد: بعضی مراکز معاینه فنی در دو نوبت صبح و عصر و در روزهای جمعه آمادگی ارائه خدمات مربوطه را به شهروندان دارد، بنابراین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://isfahan.ir/hamlebar از ساعات فعالیت مراکز معاینه فنی مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: بر اساس قانون، خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند، بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود برای انجام معاینه فنی دوره‌ای جهت توزیع مراجعات در طول سال به ماه تولید خودرو نیز توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین سال جاری خودروهای تولید داخل فروردین ۱۳۹۹ و پیش از آن و خودروهای وارداتی مارس ۲۰۲۰ و پیش از آن مشمول معاینه فنی هستند، معاینه فنی وسایل نقلیه به‌صورت مکانیزه با دوربین‌های سطح شهر کنترل می‌شود و وسایل نقلیه‌ای که معاینه فنی ندارند، در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند.

کد خبر 741082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.