فارس در سکوی نخست آمار بازدیدهای نوروزی ایستاد

روابط‌عمومی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از شش میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آن‌طور که روابط‌عمومی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که بیش از شش میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۳ ثبت شده است.

ثبت این آمار از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا دوازدهم فروردین ۱۴۰۳ است که آثار تاریخی استان فارس با ثبت یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۳۷۲ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

بر اساس پایش انجام شده از آمار در مدت زمان در نظر گرفته شده، پس از فارس، استان‌های اصفهان ۵۵۶ هزار و ۶۶۱ نفر، تهران و موزه‌های ستادی ۳۶۹ هزار و ۹۵۰ نفر، خوزستان ۲۲۷ هزار و ۴۰۱ نفر، خراسان رضوی ۱۹۵ هزار و ۵۷۳ نفر، کرمانشاه ۱۶۳ هزار و ۵۹۴ نفر، کرمان ۱۵۵ هزار و ۶۴۱ نفر، آذربایجان شرقی ۱۱۳ هزار و ۴۰۷ نفر، لرستان ۱۰۷ هزار و ۶۰۷ نفر و همدان ۱۰۵ هزار و ۱۴۶ نفر دارای بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

همچنین در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با ۴۰۸ هزار و ۹۸۲ نفر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و پس از آن تخت‌جمشید با ۳۲۱ هزار و ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با ۱۴ هزار و ۴۹۸ نفر، ارگ کریم‌خانی با ۱۴۰ هزار و ۹۶۳ نفر، باغ فین با ۱۳۲ هزار و ۸۴۰ نفر، کاخ‌موزه چهل‌ستون با ۱۲۳ هزار و ۶۶۱ نفر، پاسارگاد با ۱۲۳ هزار و ۶۰۲ نفر، عمارت عالی‌قاپو با ۱۱۳ هزار و ۹۳۲ نفر و سازه‌های آبی شوشتر با ۱۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر بازدیدکننده داشته است.

در این اطلاعیه آمده است، از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی به ترتیب مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، حافظیه، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، ارگ کریم‌خانی، کاخ‌موزه چهل‌ستون و قلعه فلک‌الافلاک است.

کد خبر 741040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.