کاهش ضایعات غذایی در شهر لهستانی با کمک به نیازمندان

ورشوی لهستان به اعمال طرح اهدای مواد غذایی مصرف‌نشده به نیازمندان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خرده‌فروشان، مصرف‌کنندگان، دانش‌آموزان و والدین در این زمینه، به محدود کردن ضایعات غذایی در سراسر شهر پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ورشوی لهستان خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان مواد غذایی را به شرکت در پروژه‌ای برای محدود کردن ضایعات غذایی ملزم کرد. این پروژه بر جمع‌آوری مواد غذایی فروخته‌نشده از فروشگاه‌ها تمرکز دارد و در طول آن نزدیک به ۳۰ تن غذا در سال اهدا می‌شود.

هدف این پروژه محدود کردن ضایعات مواد غذایی با آموزش خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان در مورد راه‌های جلوگیری از هدر رفت مواد غذایی است و شورای شهر برای پیشبرد این هدف با سازمان‌های غیردولتی همکاری می‌کند. مقامات و مربیان شهر نیز در تعامل با ۱۴۲ خرده‌فروش و ۲۲۴ مصرف‌کننده در حال افزایش آگاهی درباره این موضوع هستند.

پروژه حاضر علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد راه‌های مقابله با مازاد مواد غذایی، اهدای میوه‌ها و سبزیجات مازاد به افراد نیازمند را نیز تشویق می‌کند. مسئولان شهری طی این پروژه از همه ساکنان خواستند تا با اهدای کمک در ۴۳ نقطه جمع‌آوری در پایتخت ضمن کمک به افراد نیازمند، ضایعات مواد غذایی را کاهش دهند و تأکید کردند که این اقدامات کوچک می‌تواند اثرات بزرگ بر جای گذارد.

محدودیت ضایعات غذایی در شهر لهستانی با کمک به نیازمندان

مقامات شهر خاطرنشان کردند که سازمان‌های غیردولتی نقش مهمی در این زمینه دارند. آن‌ها غذا را از خرده‌فروشان جمع‌آوری می‌کنند و به نیازمندان می‌رسانند.

کاهش ضایعات غذایی در ورشو

ورشو به‌عنوان بخشی از این پروژه، نزدیک به ۳۰ تن میوه و سبزیجات اضافی را از ۶ بازار جمع‌آوری کرد و از پایبندی بازرگانان شهر نسبت به تعهد خود در این زمینه خبر دارد. شورای شهر ورشو نیز خاطرنشان کرد که آموزش‌ها بر نگهداری مواد غذایی به‌منظور به حداقل رساندن ضایعات تمرکز دارد که این ابتکار با هدف تغییر عادات خرده‌فروشان و مشتریان آن‌ها انجام می‌شود.

ورشو با اشاره به این‌که تعداد فروشگاه‌های شرکت‌کننده در این پروژه از زمان راه‌اندازی افزایش قابل‌توجهی داشته است، اعلام امیدواری کرد که پروژه حاضر می‌تواند به‌عنوان یک نمونه عمل و سایر خرده‌فروشان، مصرف‌کنندگان و مقامات محلی را تشویق کند تا هر اقدامی که می‌توانند برای به‌حداقل‌رساندن ضایعات مواد غذایی انجام دهند.

محدودیت ضایعات غذایی در شهر لهستانی با کمک به نیازمندان

همکاری مدارس در پروژه کاهش ضایعات غذایی ورشو

ورشو از همکاری ۷۶ مدرسه در پروژه حاضر خبر داد که هیچ غذایی در آن‌ها هدر نمی‌رود. به‌عنوان بخشی از این پروژه، ورشو کارگاه‌هایی را برای دانش‌آموزان و والدین در مورد کاهش ضایعات مواد غذایی و پخت‌وپز در این مدارس سازماندهی کرده است که در آن یاد می‌گیرند چگونه با استفاده از اقلامی که اغلب هدر می‌روند، غذا تهیه یا آن‌ها را برای اهدا بسته‌بندی کنند.

مقامات ورشو امیدوارند که مدارس و مهدکودک‌های بیشتری در طول سال جاری به این کارگاه‌ها بپیوندند و اعلام کردند اثربخشی این طرح در گزارش‌هایی خلاصه می‌شود که شامل اقدامات خوب از همه مدارس است که به تقویت ابتکار کمک می‌کنند.

محدودیت ضایعات غذایی در شهر لهستانی با کمک به نیازمندان

کد خبر 741036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.