شهادت شهید زاهدی، پاداش سال‌ها مجاهدت او  بود

فرمانده وقت تبلیغات تیپ ۴۴ قمربنی هاشم (ع) گفت: شهادت شهید زاهدی، پاداش سال‌ها مجاهدت او بود و چنین عاقبتی برای او تصور می‌شد.

عباس پیکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به شهادت شهید محمدرضا زاهدی توسط رژیم صهیونیستی در دمشق اظهار کرد: پس از مجروحیت و قطع نخاع شدن حاج‌کریم نصر در عملیات خیبر، پس از ۲۴ ساعت شهید زاهدی برای ادامه مأموریت تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) به عنوان دومین فرمانده این تیپ منصوب شد.

وی افزود: اولین دیدار من با شهید زاهدی به زمانی که تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم در عملیات خیبر و در جزیره مجنون حضور داشت و من برای کسب اجازه جهت اعزام به خط مقدم به حضور او رسیدم، برمی‌گردد. آن زمان شهید زاهدی به حاج علی زاهدی معروف بود و همه او را با این اسم می‌شناختند.

از چپ به راست عباس پیکار، شهید محمدرضا زاهدی، کریم نصر
از چپ به راست، عباس پیکار، شهید محمدرضا زاهدی، کریم نصر اصفهانی

فرمانده وقت تبلیغات تیپ ۴۴ قمر بنی‌ها شم (ع) افزود: شهید زاهدی بعد از عملیات خیبر مدتی در تیپ ۴۴ حضور نداشت و پس دو ماه به صورت رسمی به فرماندهی این تیپ منصوب شد، او به مدت سه سال یعنی از سال ۶۲ تا ۶۵ و در عملیات‌های بدر، والفجر ۸، کربلا ۴ و کربلای ۵ حضور داشت و پس از شهادت حاج‌حسین خرازی در عملیات کربلای ۵ به فرماندهی لشکر امام حسین (ع) منصوب شد.

پیکار ادامه داد: گمنام بودن، اخلاص، تواضع از ویژگی‌های بارز او بود، شهید زاهدی معتقد بود که یک بسیجی است و مدت زیادی به عنوان نیروی داوطلب بسیج در جبهه حضور داشت و اواخر جنگ بود که با اصرار بزرگان به عضویت سپاه درآمد.

وی تصریح کرد: در این سه سالی که شهید زاهدی فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) بود، ما سراغ نداریم که خدای نکرده با بچه‌های تیپ دچار چالش شده باشند، همیشه به بهترین نحو با رزمندگان برخورد می‌کرد و به نظراتشان اهمیت می‌داد.

فرمانده وقت تبلیغات تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) تاکید کرد: بعد از دفاع مقدس در ملاقاتی که با شهید زاهدی در دفترش داشتم، تفاوتی بین شهید زاهدی دوران دفاع مقدس و شهید زاهدی بعد از دفاع مقدس نیافتم، مقام و مسئولیت هیچ تأثیر بر او نگذاشته بود.

پیکار گفت: شهید زاهدی دائم‌الذکر بود و تأکیدی بر معنویت رزمندگان داشت همیشه در برنامه‌های فرهنگی تیپ شرکت می‌کرد و فرمانده بودن هیچ تأثیری بر رفتار او نگذاشته بود.

وی عنوان کرد: شهادت پاداش سال‌ها مجاهدت شهید زاهدی بود و چنین عاقبتی برای او تصور می‌شد، شهادت او در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی افتخاری برای تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) است.

شهادت شهید زاهدی، پاداش سال‌ها مجاهدت او  بود
شهید محمدرضا زاهدی در جمع رزمندگان تیپ قمر بنی‌هاشم

کد خبر 740967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.