بهره مندی ۴۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان یزد از آب شرب پایدار

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: در طرح جهاد آبرسانی، ۴۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار و با کیفیت بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی آبفا یزد، جلال علمدار با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان گفت: در این طرح ۴۵ هزار نفر از جمعیت ۵۸ روستای استان از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

وی، بهره‌مندی روستاهای محروم از آب پایدار و سالم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با اعتبار بالغ بر هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی ملی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای یزد ادامه داد: این طرح شامل شش مجتمع آبرسانی، بهمن ابرکوه، عقدای اردکان، بختیاری و شهریاری خاتم، تنگ چنار مهریز، ولایت ۲ و ۳ یزد است.

علمدار به اجرای ۱۳۶ کیلومتر خط انتقال آب در این طرح اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۹ کیلومتر آن حفاری و لوله گذاری شده است.

وی، از احداث ۲۶ باب مخزن با حجم هشت هزار و ۲۰۰ متر مکعب ذخیره آب در این طرح خبر داد و گفت: همچنین در این طرح عملیات ساخت ۹ ایستگاه پمپاژ با دبی آب ۴۸ لیتر بر ثانیه در دست اجرا است.

کد خبر 740892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.