صنایع‌دستی کردستان ارمغانی ارزشمند برای گردشگران است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه صنایع‌دستی استان ارمغانی ارزشمند برای گردشگران است، گفت: هنرمندان صنعتگر کردستانی در ایام نوروز سال‌جاری با عرضه تولیدات ارزشمند خود، میزبان بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد، اظهار کرد: با همکاری هنرمندان توانمند کردستان توانستیم در ایام تعطیلات نوروز سال‌جاری با برپایی نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی ضمن معرفی این هنر ارزشمند، به رونق روزافزون تولید و عرضه آن شتاب بخشیم.

وی از استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از صنایع دستی هنرمندان استان در این ایام خبر داد و افزود: بدون شک زیبایی‌های طبیعی و تاریخی کردستان در کنار هنرهای دستی صنعتگران خاطره‌ای ماندگار را در ذهن گردشگران از سفر به این استان به‌جا می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که در خانه کُرد، عمارت خسروآباد و پارک روجیار سنندج برپا بود، آثاری حاصل ذوق و تلاش هنرمندان صنعتگر استان در قالب ١٠٦ غرفه در معرض دید مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

مهرزاد اضافه کرد: گلیم‌، تولیدات‌چوبی و نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، کلاش و البسه محلی، ارغوان‌بافی، مصنوعات چرمی، آبگینه، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی و سازهای ایرانی از جمله آثاری بودند که در این نمایشگاه‌ها معرفی و عرضه شدند.

وی تصریح کرد: عرضه انواع غذاهای محلی استان، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع موسیقی و نمایش نیز از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود که از دوم فروردین آغاز و تا دوازدهم فروردین سال‌جاری ادامه داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: امیدواریم با شناسایی، رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات هنرمندان و صنعت‌گران، شاهد روند رو به رشد تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در استان باشیم.

کد خبر 740834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.