انجام موفقیت‌آمیز تعبیه نخستین باتری قلبی در کردستان

رئیس بیمارستان توحید سنندج از انجام موفقیت‌آمیز اولین عمل جای‌گذاری باتری قلبی در بیمارستان توحید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خالد فتحی‌زاده اظهار کرد: با فراهم کردن امکانات و بسترسازی صورت گرفته از سوی دانشگاه، اولین عمل جای‌گذاری باتری قلبی در کردستان، با موفقیت در استان انجام شد.

وی گفت: بخش Pacemaker و الکتروفیزیولوژی قلب برای نخستین‌بار در بیمارستان توحید سنندج با حضور دکتر سیامک محمودمرادی فلوشیپ الکتروفیزیولوژی قلب و تیم درمانی مجرب و توانمند به عنوان سانتر قلب کردستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت: بیمار خانمی حدود ۶۲ ساله و با تشخیص آریتمی قلبی بود که با کار گذاشتن این باتری قلبی، وضعیت قلبی وی مساعدتر از قبل و رو به بهبودی است.

فتحی‌زاده اضافه کرد: با راه‌اندازی این بخش در بیمارستان توحید سنندج، بیماران نیازمند به تعبیه باتری قلبی، نیازی به مراجعه به خارج استان نداشته و در بیمارستان توحید سنندج به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به عملکرد باتری قلب در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، تصریح کرد: باتری‌های قلبی انواع مختلف از جمله باتری شک دهنده قلب ICD، باتری سه حفره‌ای CRT و دوحفره‌ای ضربان ساز PPM دارند که از روش‌های پیشرفته برای نجات بیماران قلبی و افراد دچار مشکلات قلب محسوب می‌شود.

کد خبر 740830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سنندج قلب آذربایجان 💓💓💓 IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 0
    سنندج‌ قلب آذربایجان سینان داش قلب آذربایجان یاشاسین سینان داش آذربایجان ❤