تمهیدات ترافیکی پلیس راه استان اصفهان برای امروز دوشنبه ۱۳ فروردین

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به موج بازگشت مسافران نوروزی و افزایش حجم ترافیک در جاده ها از تمهیدات ویژه این پلیس برای اخرین روز نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران نوروزی به سمت شهرهای خود و همزمانی آن با ترددهای روز طبیعت پیش بینی می‌کنیم بر حجم ترافیک جاده‌ها افزوده شود.

وی افزود: به همین منظور پلیس راه استان اصفهان تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه باربری شامل انواع تریلر، کامیون و کامیونت از ساعت هفت صبح تا ۲۴ امروز دوشنبه سیزدهم فروردین در محور قدیم کاشان - قم و بالعکس و ممنوعیت تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه پانزدهم فروردین در محور نائین - انارک، خور - طبس و بالعکس اشاره کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مدیریت ترافیک جاده‌ها، تأمین ایمنی عبور و مرور با به‌کارگیری هدفمند از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، افزایش تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس، بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک، اعمال محدودیت‌های تردد مقطعی، رسیدگی فوری به تصادفات، نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل بار و مسافر، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از دیگر برنامه‌های پلیس راه استان در آخرین روز نوروز است.

مولوی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنیم زمان بازگشت به شهرهای خود را مدیریت و از هرگونه عجله و شتاب بی مورد برای زودتر رسیدن به مقصد خودداری کنند و در صورت مواجه با ترافیک از رفتن به شانه خاکی راه بپرهیزند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تصادفات نوروزی در جاده‌های استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی و نداشتن توجه به جلو بوده است، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم هر دو ساعت یک بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در جاده توقف کنند و پس از استراحتی کوتاه و رفع خستگی به رانندگی خود ادامه دهند، همچنین هنگام رانندگی از هرگونه عملی که موجب از دست رفتن تمرکز آنان می‌شود مانند استفاده از تلفن همراه، استفاده از هندزفری، خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با سرنشینان خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر لزوم بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و تمام سرنشینان حین رانندگی اظهار داشت: سرنشینان خودرو وظیفه مهمی برعهده دارند و بایستی در طول مسیر هوشیار و مراقب رفتارهای پرخطر راننده باشند و در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات یا نداشتن هوشیاری راننده به او تذکر دهند تا سفری ایمن و بدون حادثه داشته باشند.

کد خبر 740824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.