اقدامات شهر فرانسوی برای افزایش کیفیت زندگی سالم شهروندان

ریمز فرانسه با کنترل گازهای گلخانه‌ای به کمک معرفی قوانین انتشار، دستیابی به هوای پاک‌تر و زندگی سالم‌تر در شهر را امکان‌پذیر کرده است. شهردار آن با حفاظت از زمین‌های کشاورزی در برابر تبدیل شدن به زمین‌های شهری، توجه خود را به محیط زیست و کیفیت کلی زندگی در شهر نشان داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهردار ریمز فرانسه در حال تبدیل آن به شهری پایدار و سرزنده است که کیفیت زندگی بهتری را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. این شهر دارای میراث تاریخی برجسته است، نقشی کلیدی در تاریخ فرانسه و اروپا داشته و حتی دارای دو عنوان میراث جهانی یونسکو است و در حال حاضر شهری پررونق و جذاب برای مشاغل، گردشگری، ساکنان و دانشجویان از سراسر جهان به‌حساب می‌آید.

اقدامات شهر فرانسوی برای افزایش کیفیت زندگی سالم شهروندان

ریمز شهری حومه‌ای است، به همین دلیل چالش‌های خاصی در توسعه شهری دارد. با این حال شهردار آن با حفاظت از زمین‌های کشاورزی در برابر تبدیل شدن به زمین‌های شهری، توجه خود را به محیط زیست و کیفیت کلی زندگی در شهر نشان داد و در کنار آن با اقداماتی هم‌چون افزودن هشت کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و افزایش استفاده از دوچرخه‌ها برای تردد میان خانه و محل کار برای حدود ۳۰ درصد از جامعه شهری، همچنین نشان دادن توجه ویژه به موضوعاتی مانند مصرف انرژی و خدمات حمل‌ونقل سبز پای‌بندی خود را به دستیابی به اهداف زیست‌محیطی به نمایش گذاشت.

برنامه بالقوه وی جایگزینی خطوط اتوبوسرانی خاص با ناوگان کم‌آلاینده برای کاهش ۷۰ درصدی تعداد اتوبوس‌ها در نقاط خاصی از شهر با این ایده اصلی است که به‌تدریج به انرژی‌های سبزتر مانند بیوگاز، هیدروژن یا برق روی آورد تا ریمز را به شهری سبزتر با آلودگی کمتر تبدیل کند.

اقدامات شهر فرانسوی برای افزایش کیفیت زندگی سالم شهروندان

معرفی قوانین انتشار جدیدترین اقدام شهردار برای بهبود کیفیت هوا در ریمز محسوب می‌شود که سطح آلایندگی هوا را به زیر آستانه استاندارد کاهش داده است. شهردار اظهار کرد که محدودیت‌های ترافیکی و سایر قوانین انتشار گازهای گلخانه‌ای به‌عنوان بخشی از یک بسته گسترده‌تر از اقدامات زیست‌محیطی اعمال شده است.

وی افزود که با توجه به نتایج مثبت به‌دست‌آمده، مقامات شهری ممنوعیت برنامه‌ریزی‌شده برای خودروهایی با آلایندگی کمتر را که قرار بود از ابتدای سال ۲۰۲۴ اجرایی شود، تا سال ۲۰۲۹ به تعویق می‌اندازند. با این وجود شهرداری ضمن یادآوری قانون ممنوعیت تردد خودروهای بسیار آلاینده در مرکز شهر از سال ۲۰۲۲، اعلام کرد که قوانین آلایندگی در سال جاری با ممنوعیت تردد خودروهای متوسط آلاینده تشدید می‌شود.

اقدامات شهر فرانسوی برای افزایش کیفیت زندگی سالم شهروندان

مقامات شهری همچنین تأکید کردند که ریمز با افزایش یارانه‌ها برای خرید وسایل‌نقلیه برقی نو یا دست دوم به تشویق ساکنان و شرکت‌ها برای خرید وسایل‌نقلیه کم‌آلاینده ادامه خواهد داد و یارانه خرید خودروهای رده اول و دوم را از حدود ۱۵ هزار به ۲۱ هزار یورو افزایش دادند. مقامات خاطرنشان کردند که این اقدام از گذار سریع‌تر شهر از خودروهای آلاینده به انواع الکتریکی حمایت خواهد کرد.

مقامات شهر همچنین اعلام کردند که ساکنان و شاغلان در ریمز می‌توانند گذرنامه‌هایی را خریداری کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ۵۲ روز در سال از وسایل‌نقلیه آلاینده خود در مناطق کم‌آلاینده استفاده کنند.

اقدامات شهر فرانسوی برای افزایش کیفیت زندگی سالم شهروندان

کد خبر 740823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.