۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
احیای دومین شب قدر در استان مرکزی

آیین احیای دومین شب قدر از لیالی پرفیض قدر با حضور مومنان روزه دار در مناطق مختلف استان مرکزی در حال برگزار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عزاداران شهادت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در مساجد، آستان امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و تکایا با برگزاری مراسم احیا، دعا و استغاثه از خدای بخشنده و مهربان، بهترین سرنوشت را طلب و در سالروز شهادت امیرمومنان مولا علی (علیه السلام) عزاداری می‌کنند.

مردم روزه‌دار در شهرها و روستاهای استان مرکزی با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مصلاها، فضاهای باز و صحن امامزادگان، در این مراسم معنوی با قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، قرآن به سر گرفتن و سوگند دادن خداوند به ذات الهی و ۱۴ معصوم و خواندن نماز مخصوص این شب سرنوشت ساز و معنوی به قرائت سوره‌های وارد شده برای خواندن در شب قدر پرداخته و از خداوند متعال طلب مغفرت کردند.
سخنرانان در دومین شب قدر همچنین به ذکر فضائل امیرالمومنین (ع) اولین پیشوا و مقتدای شیعیان پرداخته و مداحان نیز مصیبت و مظلومیت آن امام بزرگوار را بازگو کردند و مردم عزادار هم در رثای امام همام اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

برنامه‌ها و آئین‌های مختلفی در شب‌های قدر همانند سایر نقاط کشورمان در شهرهای مختلف استان مرکزی از سوی متولیان امور فرهنگی و هیأت‌های مذهبی تدارک دیده شده که با حضور مؤمنان و مردم ولایتمدار و دیندار این دیار در حال برگزار است.

مؤمنان روزه‌دار کلان‌شهر اراک هم در دومین شب از لیالی قدر رمضان امسال، با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها، تکایا و برخی نیز در منازل خود، ضمن قرائت آیات قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» سر دادند و در آستان بندگی با خواندن ۱۰۰ فراز از دعای جوشن کبیر از پروردگارشان طلب آمرزش کردند.

به همین مناسبت آئین ویژه شب‌های قدر در مصلی جمعه اراک همراه با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم قرآن به سر و مداحی و مدیحه سرایی با حضور مؤمنان و خداجویان و مسئولان در حال برگزار است.

این آئین معنوی در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان هم برگزار خواهد شد.

کد خبر 740760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.