تهیه ۳۰ سند بازآفرینی برای محلات ناکارآمد شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: سال گذشته برای ۳۰ محله در شهر اصفهان در قالب رویکرد مبتنی بر تجربه زیستی، سند بازآفرینی تهیه شد.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته برای ۳۰ محله در شهر اصفهان در قالب رویکرد مبتنی بر تجربه زیستی، سند بازآفرینی تهیه شد و پروژه‌ها برای تهیه طرح و اجرا در سال جاری در بودجه شهرداری مناطق پانزده‌گانه اصفهان قرار گرفته است.

وی افزود: مطابق برنامه در دست اقدام، سال جاری نیز بازآفرینی محلات ناکارآمد بر مبنای رویکرد منتخب سال گذشته و ۱۴۰۱، تهیه ۳۰ سند برای محلات ناکارآمد در دستور کار سازمان نوسازی و بهسازی شهر است و انتخاب محلات بر اساس مجموعه شاخص‌های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی صورت می‌گیرد و با جمع‌بندی نظرات مدیریتی قطعی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تاکید کرد: اجرای پروژه‌های تعریف شده در محله فرسوده و تاریخی شهشهان (دردشت) و انجام مطالعات و ارائه برنامه اقدام در بافت فرسوده و تاریخی هارونیه نیز در دستور کار این سازمان در سال جاری است.

ایزدخواستی گفت: بر اساس آخرین مصوبات، این کلان‌شهر دارای ۲۴۶۳ هکتار بافت فرسوده شامل ۲۱۹ پهنه و ۱۰۹ محله در مناطق پانزده‌گانه بوده و معادل ۱۳ درصد از مساحت کل کلاًن‌شهر است.

کد خبر 740757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.