تدابیر ویژه حفاظتی و امنیتی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع)

هم‌زمان با ایام شهادت امام علی (ع) تدابیر ویژه حفاظتی حرم مطهر محمد هلال‌بن‌علی (ع) افزایش پیدا می‌کند.

سیدجواد تکیه، رئیس هیئت امنای حرم مطهر حضرت محمد هلال‌بن‌علی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اقدامات امنیتی برنامه ریزی شده برای شب احیای ۲۱ ماه مبارک رمضان و روز شهادت امام علی (ع) در مبادی ورودی حرم مطهر و سطح آستان مقدس به صورت تجمیعی و پراکنده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار نیروهای امنیتی آموزش‎ دیده در حرم مطهر افزود: در این ایام تمام درب‌های اطراف حرم مطهر مسدود و صرفاً درب اصلی در ضلع جنوبی حرم مطهر جهت تشرف زائران خواهر و بردار با تفکیک جنسیت باز خواهد بود.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر حضرت محمد هلال‌بن‌علی تاکید کرد: از زائران و مجاوران این بارگاه تقاضا می‌شود از آوردن هرگونه وسایل غیرضروری مانند دوربین عکاسی، اسپری، لپ تاپ و ساک‌های حجیم به حرم مطهر خودداری کنند.

تکیه ادامه داد: نظر به کمبود فضا جهت پارک وسایل نقلیه شخصی و در راستای تکریم زائران، از مردم شهیدپرور آران‌وبیدگل تقاضا می‌شود حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی جهت تشرف به حرف مطهر و شرکت در مراسم استفاده کنند.

وی با اشاره به محل برگزاری مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان افزود: این مراسم در شبستان آیت الله عاملی (ره) برگزار می‌شود و مسجد اعظم حرم مطهر جهت حضور زائران خواهر مجهز به سیستم صوت و تصویر می‌باشد.

تکیه تصریح کرد: نظر به خیل عظیم زائران در مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان، همراه داشتن ادعیه و قرآن جهت برقراری نظم و شکوه هر چه بیشتر مراسم، ضروری است.

رئیس هیئت امنای حرم مطهر به پوشش و رعایت حجاب اسلامی و شرعی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: شهروندان و زائران تا حد امکان از به همراه داشتن اقلام غیر ضروری خودداری و در صورت مشاهده موارد قابل ملاحظه به قید فوریت به نیروی‌های امنیتی مستقر در حرم مطهر گزارش نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به مذاکرات و توافقات صورت گرفته با شورای هیئت‌های مذهبی، ورود هرگونه علم، طبل، لوازم صوتی و هرگونه وسایل حجیم در روز شهادت، به داخل حرم مطهر ممنوع است.

کد خبر 740726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.