مردم از ساعت ۶ صبح صف بسته بودند/ انتخابات یک روز تمدید شد

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان با تشریح برگزاری انتخابات ۱۲ فروردین سال ۵۸ گفت: با وجود شروع انتخابات از ساعت ۸، مردم از ساعت ۶ صبح صف‌ بسته بودند و غروب دهم فروردین نیز امام (ره) انتخابات را یک روز تمدید کردند و در نهایت ساعت ۲ بامداد دوازدهم فروردین نتایج اعلام شد.

مرتضی آرسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸، رژیم ۲۵۰۰ ساله از بین رفت و جمهوری اسلامی با رأی ۹۸.۲ درصدی ملیت ایران برقرار شد.

وی با یادآوری اینکه حضرت امام (ره) از زمانی که در فرانسه بودند، بر این نکته تاکید داشتند که باید در ایران انتخابات آزاد برگزار شود و مردم خودشان نوع حکومتشان را انتخاب کنند، افزود: در این راستا و بر اساس این تاکید حتی در روز اربعین که رژیم پهلوی سرکار بود، امام (ره) گفتند مردم برای رفراندوم به صحنه بیایند و شاهد بودیم همه مردم آمدند.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) تاکید دوباره بر این موضوع داشتند و غوغایی در کشور برقرار شد، عنوان کرد: صادق طباطبایی سخنگوی وقت دولت اعلام کرد که دهم فروردین انتخابات برگزار می‌شود و در ادامه این فرایند تعرفه‌های رأی شامل دو قسمت آری و نه چاپ شد.

آرسته یادآوری کرد: در آن زمان مسئولیت شورای اسلامی شهر اصفهان را به عهده داشتم و تمامی شورای محلات و نمایندگان فرمانداری که از معلمان بودند را به‌عنوان ناظران انتخاب کردیم و در شب برگزاری انتخابات مشغول به تعیین صندوق‌ها و شعب بودیم.

وی درباره حال و هوای روز برگزاری انتخابات تصریح کرد: با اینکه انتخابات از ساعت ۸ برگزار می‌شد اما مردم از ساعت ۶ صبح صف‌های چندین کیلومتری بسته بودند و غروب دهم فروردین نیز امام (ره) انتخابات را یک روز تمدید کردند و در نهایت ساعت ۲ بامداد دوازدهم فروردین نتیجه انتخابات توسط احمد صدر حاج‌سیدجوادی وزیر کشور وقت اعلام شد.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه با وجود حضور مخالفان، امنیت این انتخابات توسط مردم برقرار شد، خاطرنشان کرد: در این انتخابات ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واحد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد حدود ۹۹.۲۴ درصد در رأی‌گیری شرکت کردند و آن روز موضوعی به‌نام رأی باطله و سفید نیز مطرح نبود.

آرسته با تاکید بر اینکه در هرجای دنیا که انقلاب برقرار شده، محدود به اقشار و اصناف محدود بود اما ایران تنها جایی بود که همه اقشار به میدان آمده و پس از آن در انتخابات نیز شرکت کردند، تصریح کرد: در طول این سال‌ها حدود ۴۰ انتخابات موفق در جمهوری اسلامی برگزار شده و این موضوع نشان از در صحنه بودن مردم دارد.

وی در پایان گفت: در جمهوری اسلامی هر شخصی در هر مقامی اگر کار خلافی انجام داده محاکمه شده اما با این وجود باز هم از مسئولان درخواست داریم بیش از این به مردم برسند و توجه داشته باشند.

کد خبر 740679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.