برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی به شهروندان قمی در شب‌های قدر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی همه‌جانبه شهرداری در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و شهروندان شهر کریمه اهل بیت (س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در شب‌های قدر خبر داد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای استقبال از ماه مبارک رمضان و آماده‌سازی فضای شهری و ایجاد حال‌وهوای معنوی این ماه پر فیض اظهار کرد: با هدف تقویت و گسترش فضای پرنشاط معنوی شهر و با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و همچنین به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از ظرفیت‌های فرهنگی، فضاهای شهری و تبلیغات محیطی مناسب این ایام، آذین‌بندی، ریسه‌کشی و نصب پارچه‌های الوان، کاشت گل و درخت پیرامون مساجد و همچنین آماده‌سازی بوستان‌ها برای استفاده شهروندان و کنترل موارد ایمنی و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم در تمام مناطق و سازمان‌های تابعه صورت پذیرفته است.

وی افزود: مناسب سازی محیطی با سیاه‌پوشانی جامع سطح مناطق به مناسبت لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) به‌وسیله پرچم‌های مشکی، بنر و پلاکارد با محتوای مناسب شب‌های قدر، تجهیز و آماده‌سازی پارک‌سوارها و پارکینگ‌ها، نظافت و پاک‌سازی معابر و شوارع سطح مناطق هشتگانه خصوصاً مسیر عبور زائرین، هسته مرکزی، پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد مقدس جمکران انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اقدامات عملیاتی و اجرایی ویژه شب‌های قدر عنوان کرد: تمام نیروهای ستادی، خدماتی و ماشین‌آلات مورد نیاز اعم از خودروی حمل پسماند، تانکر آب، خودروهای جاروب و جدول شوی به‌صورت تمام وقت در دو شیفت کاری در زمان برگزاری مراسم‌ها آماده‌باش و مستقر هستند.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: آماده‌سازی و بازدید از سرویس‌های بهداشتی سطح مناطق خصوصاً هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از نظر نظافت، روشنایی و رفع نواقص احتمالی تا پیش از مراسم و تأمین نیروی نگهدارنده برای سرویس‌های بهداشتی در سطح مناطق هشتگانه انجام شده است.

وی گفت: نظافت و شستشوی محوطه پیرامون مساجد، جمع‌آوری پسماند به صورت ویژه و جمع‌آوری خاک و نخاله پیرامون مساجد و معابر منتهی به مساجد و حسینیه‌ها، پاکسازی پوسترها و اعلامیه‌های نصب شده سطح مناطق هشتگانه و همچنین لکه‌گیری آسفالت معابر خصوصاً مسیرهای منتهی به مساجد و حسینه‌ها به‌صورت مستمر تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت و آماده‌باش و استقرار اکیپ‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‌های پیاده و خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و موتور سیکلت هایEFT و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شب‌های قدر خبر داد.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به برنامه‌ریزی و ساماندهی نیروهای اداره کل تخلفات شهری اظهار داشت: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل سد معبری و تکدی‌گری در لیالی قدر خصوصاً هسته مرکزی و مسجد مقدس جمکران، نیروهای اداره کل تخلفات شهری به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش هستند تا با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی احتمالی برخورد لازم صورت پذیرد.

وی به برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم شب‌های قدر در بوستان شهدای گمنام خضر نبی (ع) اشاره و افزود: جهت برگزاری مراسم کلیه موارد خدماتی، استقرار تانکر آب شرب، تأمین روشنایی، داربست و تانکر آب جهت سرویس‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. همچنین برنامه‌ریزی در خصوص استقرار دو دستگاه تانکر آب با نصب شیر و بنر آب غیر شرب ویژه وضو برای نمازهای مغرب و عشا و صبح در ایام ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان و همچنین نماز عید فطر صورت گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به حضور، آماده‌باش و استقرار عوامل بازرسی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در لیالی مبارک قدر تصریح کرد: گشت‌زنی هسته مرکزی شهر با حضور بازرسین در مناطق پرتردد انجام می‌گیرد تا سرویس‌دهی مناسبی در این ایام به شهروندان اتفاق بیفتد.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به تمهیدات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در خصوص ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان بیان داشت: تأمین و نگهداری نیرو جهت تنظیف و نگهداری پارکینگ‌های سطح مناطق، نصب داربست در لیالی قدر و روز قدس و عید فطر، بررسی و بازبینی آسانسورهای پارکینگ زائر برای راه‌اندازی کامل، سرویس و آماده‌سازی پله برقی‌های هسته مرکزی شهر از اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان آماده‌سازی شهر جهت برپایی نماز عید فطر عنوان داشت: نظافت، شستشو، آذین‌بندی، ریسه کشی و نصب پرچم‌های الوان و بنرها به صورت گسترده در سطح مناطق، برنامه‌ریزی در خصوص پاک‌سازی و نظافت و شستشوی محوطه بیرون تمام مساجدی که نماز عید فطر در آنها برگزار می‌شود، آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از اقدامات عید سعید فطر است.

کد خبر 740666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.