هشدار هواشناسی؛ پیش‌بینی بارش باران و برف با احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و پیش‌بینی بارش باران و برف و احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اظهار کرد: هشدار مذکور در پی فعالیت سامانه بارشی از امروز، دوازدهم فروردین تا روز چهارشنبه پانزدهم فروردین صادر شده است و در این بازه زمانی شاهد بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه خواهیم بود.

وی افزود: امروز خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مناطق شمالی استان‌های فارس و کرمان، ارتفاعات البرز، در مازندران و تهران و دوشنبه کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و شرق گلستان تحت تأثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی و جنوب غرب کرمان و چهارشنبه نیز مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد، نیمه غربی کرمان، شمال فارس، ارتفاعات البرز، در استان‌های البرز، تهران و مازندران تحت تأثیر مخاطرات مذکور خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: در طول این مدت برای مناطق تحت تأثیر احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، مه، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: احتیاط در سفرهای برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام عملیات کشاورزی به منظور پیشگیری از بروز خسارت باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 740656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.