ارتفاعات و مناطق سردسیر میزبان برف خواهد بود / امروز در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی‌ها در کشور و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: یکشنبه و دوشنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، بعضی نقاط استان کرمان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های البرز مرکزی و شرقی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه در شمال استان‌های هرمزگان، فارس و خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، بعضی نقاط چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در نیمه غربی استان‌های اصفهان و کرمان، شرق لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه در نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، گلستان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان، بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، قم و بعضی نقاط شمال شرق و شرق کشور، در ساعاتی از روز وزش باد شدید، در بعضی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین دریای خزر در روز یکشنبه و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۶ سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 740585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.