ارتقای سطح حفاظتی مناطق در حال اجرا است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در بازدید از پارک ملی بمو بر لزوم افزایش ضریب حفاظت از این پارک کم نظیر و نمونه کشوری تاکید کرد و گفت: بدون تردید با ممارست محیط بانان و نیروهای یگان حفاظت و جلب مشارکت جوامع محلی ضریب حفاظت از این پارک افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، عطا پور شیرزاد با اشاره به برخی اقدامات برای افزایش ضریب حفاظت در مناطق تحت مدیریت از جمله پارک ملی بمو، اظهار کرد: ارتقای سطح حفاظتی مناطق در حال اجرا است، در حال حاضر، پرونده ارتقای سطح حفاظتی برخی مناطق در شورای‌عالی حفاظت محیط زیست در حال بررسی است و با جدیت پیگیر آن هستیم.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، اقداماتی برای حفاظت از مناطق شکارممنوع، از جمله کوه هوا، پاقلات، روشن کوه، کوه خم و بصیران و تنگ سرخ، انجام شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که در خصوص اراضی پارک ملی بمو از دیرباز وجود داشته و دارد با توجه به اینکه با گسترش شهرها متأسفانه تعرض به عرصه‌های محیط زیستی رو به فزونی است اما محیط زیست با تمام توان از حریم بمو مراقبت کرده است و موفقیت‌های این حوزه مرهون تلاش همه محیط بانان و یگان حفاظت و دوستداران محیط زیست و کارکنان زحمتکش است.

پور شیرزاد همچنین به همجواری شهر صدرا و این پارک اشاره و تصریح کرد: محیط بانان سخت کوش با از جان گذشتگی به طور مستمر پیگیر حفاظت از عرصه و زیستگاه‌های پارک ملی بمو هستند که افزایش شمار حیات وحش شاهد این مدعای ما است و با هر گونه تجاوز به عرصه پارک برخورد می‌شود، با همکاری دستگاه قضائی و یگان حفاظت محیط زیست، با زمین خواری در این منطقه برخورد شده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است.

وی در ادامه از تالاب کمجان بازدید کرد و افزود: بارش‌های بهاری یکی از نعمات خدادادی دانست که در احیای تالاب‌های فارس نقش آفرین است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تنوع زیستی در تالاب کمجان را کم نظیر توصیف کرد و از مشارکت تشکل‌های محیط زیست و جوامع محلی برای احیای تالاب و حفاظت از آن تقدیر کرد.

پور شیرزاد همچنین از اداره محیط زیست شهرستان مرودشت بازدید و به موضوع آلودگی‌های پتروشیمی شیراز در شهرستان مرودشت هم اشاره اضافه کرد: محیط زیست با دقت و حساسیت این آلودگی‌ها را رصد می‌کند و از همه فعالان اقتصادی درخواست داریم تا ضمن تعامل و هم افزایی با محیط زیست با حفظ تولید و جهش تولید صنعت در حفظ محیط زیست نیز کوشا باشند.

کد خبر 740525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.