گشت‌های پلیس فتا در کمین دستگیری اسکیمرها

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: علاوه بر گشت در فضای مجازی در فضای واقعی هم در بحث اسکیمینگ در بازارهای روز و دستفروشان، گشت نظارت داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی کریمی‌کسانی _ شنبه یازدهم فروردین _ در خصوص نظارت بر فضای مجازی، اظهار کرد: علاوه بر گشت در فضای مجازی در فضای واقعی هم در بحث اسکیمینگ در بازارهای روز و دست فروشان، گشت نظارت داریم.

وی با یادآوری چند مورد کلاهبرداری به ارسال پیامک‌های جعلی همچون ثبت‌نام کالابرگ الکترونیکی، اینترنت رایگان، ابلاغیه قضائی و… اشاره و بیان کرد: با باز کردن لینک این پیامک‌ها جعلی یک بدافزار روی گوشی نصب می‌شود و امکان دسترسی به اطلاعات را دارد که در صورت ورود به این درگاه جعلی و واریز مبلغی، اطلاعات حساب هم در اختیار فرد کلاهبردار قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به ایام ماه رمضان، کلاهبرداری تحت عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند و یا امورات خیریه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و برای جلب رضایت مردم در این فضا مبالغی به‌عنوان نذری و کمک به افراد نیازمند را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در این ایام یکی‌دو مورد کلاهبرداری از طریق تلفنی در رابطه با اجاره ویلا و سوئیت در سطح استان داشتیم که مبالغی از مسافران به‌عنوان بیعانه برداشت شده بود که در ادامه پاسخگوی تلفن مسافران نبوده، لذا در این شرایط به طور حتم و به صورت حضوری برای رزرو ویلا و سوئیت اقدام کنید.

کریمی افزود: هم‌استانی در صورت مواجه با چنین کلاهبرداری‌های با شمار تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 740495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.