افزایش ۵.۵ درصدی مصرف بنزین در چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل شرکت توزیع و پخش فراورده‌های نفتی چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ایام عید سال‌ جاری روزانه به‌طور میانگین یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت مایع مورد استفاده قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۵ درصدی داشته است.

ساسان تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: از ابتدای شروع ایام نوروز و تعطیلات سال جدید پیش‌بینی مبنی بر افزایش مقدار مصرف سوخت در استان صورت گرفته بود و در بازه زمانی بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا دهم فروردین سال جاری روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت مایع مورد استفاده قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۵ درصدی داشته است.

وی افزود: رکورد مصرف بنزین استان در روز بیست‌وهشتم اسفند با مصرف یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر شکسته شد.

مدیرکل شرکت توزیع و پخش فراورده‌های نفتی استان ادامه داد: در مورد مصرف سایر فراورده‌های نفتی کاهش یا افزایش محسوسی به وجود نیامد و مصرف سوخت‌هایی نظیر CNG یا گازوئیل تقریباً با سال گذشته یکسان بوده است.

تیموری عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف سوخت مایع، قرار گرفتن استان در مسیر کوریدور مرکز به جنوب کشور، مسافرت‌های استانی و افزایش تعداد کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌های توزیع سوخت است.

وی در خصوص طرح نوروزی شرکت توزیع و پخش فراورده‌های نفتی عنوان داشت: با توجه به پیش‌بینی افزایش پنج تا شش درصدی مصرف سوخت در سال‌جاری طرح گلگشت نوروزی با حضور ۱۰ اکیپ فعال در سه مرحله به صورت استان اجرا شد، در این طرح پایش و نظارت از جایگاه‌های پخش سوخت استان در دو مرحله قبل از عید و یک مرحله در خلال عید صورت پذیرفت، همچنین پرسنل جایگاه‌های توزیع بنزین و سوخت به صورت بیست‌وچهارساعته آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل شرکت توزیع و پخش فراورده‌های نفتی استان تصریح کرد: تعداد کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌های بنزین نیز افزایش پیدا کرده و تأمین سوخت جایگاه‌ها در اولویت شرکت قرار گرفته است.

تیموری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها در مدیریت مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند و همواره کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند، بررسی وضعیت فیلتر هوا و روغن خودروی خود را فراموش نکرده و برای تعویض آن‌ها در زمان مناسب اقدام کنند.

کد خبر 740476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.