کاشت ۵۰۰ هزار گلدان گل زینتی/ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون گلدان گل زینتی توسط شهرداری قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: فرایند کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی از اسفند سال گذشته آغاز شده و پس از گذار از سرمای اواخر اسفند و اوایل فروردین سال‌ جاری، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، با اشاره به آغاز فصل بهار و ضرورت کاشت گل و گیاه فصلی و زینتی در شهر اظهار کرد: کاشت گل و گیاه زینتی در فصل بهار در بوستان‌ها و معابر شهری موجب زیبایی و آرامش بصری می‌شود، چرا که گل‌ها و گیاهان زینتی با رنگ‌های زیبا خود، آراستگی و زیبایی به فضاهای شهری و بوستان‌ها می‌بخشند که این زیبایی می‌تواند برای شهروندان و احساس آرامش و شادابی ایجاد کند.

وی ارتقای محیط زندگی را نتیجه دیگر کاشت گل و گیاهان زینتی دانست و افزود: ایجاد فضاهای سبز و زیبا، افزایش احساس رضایت و حال خوب در شهروندان را به همراه دارد و می‌تواند به بهبود شرایط روحی و روانی شهروندان کمک کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: بر همین اساس عملیات کاشت گل‌ها و گیاهان زینتی از اسفند سال گذشته آغاز شده است و تا اواسط اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

جوادیان با اشاره به برودت هوا در نیمه دوم اسفند سال گذشته افزود: با پیش‌بینی‌های قبلی و با توجه به برودت هوا در نیمه دوم اسفند، عملیات کاشت در بازه زمانی کوتاهی متوقف شد و با تعدیل دما از ابتدای فروردین مجدد با حجم مناسبی ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به نحو تأمین گل‌ها و گیاهان زینتی ادامه داد: حدود ۹۵ درصد از نیاز شهر قم در بخش گل‌ها و گیاهان زنیتی و فصلی از مرکز تولیدات سازمان تأمین می‌شود و این مرکز ظرفیت تولید دو میلیون گلدان گل زینتی را داراست.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به گونه‌های استفاده شده اظهار داشت: اطلسی ژاپنی، اطلسی ایرانی، مغربی صورتی، رعنا، مغربی زرد، کورئوپسیس، گازانیا، مارگریت، ختمی علفی و آرتیشو از جمله گونه‌هایی هستند که پس از تولید در مرکز تولیدات سازمان در معابر و بوستان‌های شهری قم کاشته می‌شوند.

جوادیان تصریح کرد: تولیدات گونه‌های مختلف گل‌های بهاری در مرکز تولیدات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم انجام شده است و زینت‌بخش فضای سبز این شهر خواهد بود.

کد خبر 740435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.