۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
احیای اولین شب قدر در استان مرکزی

آیین احیای اولین شب قدر همزمان نوزدهمین شب ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم مومن استان مرکزی در مساجد و حسینیه‌ها در حال برگزار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، همزمان با نوزدهم ماه مبارک رمضان شب ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی (ع) عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرها و روستاهای استان با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مصلاها، فضاهای باز و صحن امامزادگان، عشق و ارادت خود را به مولای متقیان نشان می‌دهند.

مردم استان مرکزی در این مراسم معنوی با قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، قرآن به سر گرفتن و سوگند دادن خداوند به ذات الهی و ۱۴ معصوم و خواندن نماز مخصوص این شب، تقدیری زیبا برای خود خواستار شدند.

عاشقان عصمت و طهارت (ع) در این شب سرنوشت ساز و معنوی به قرائت سوره‌های وارد شده برای خواندن در شب قدر پرداخته و از خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

سخنرانان در نخستین شب قدر همچنین به ذکر فضائل امیرالمومنین (ع) اولین پیشوا و مقتدای شیعیان پرداخته و مداحان نیز مصیبت و مظلومیت آن امام بزرگوار را بازگو کردند و مردم عزادار هم در رثای امام همام اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

برنامه‌ها و آئین‌های مختلفی در شب‌های قدر همانند سایر نقاط کشورمان در شهرهای مختلف استان مرکزی از سوی متولیان امور فرهنگی و هیأت‌های مذهبی تدارک دیده شده که با حضور مؤمنان و مردم ولایتمدار و دیندار این دیار در حال برگزار است.

مؤمنان روزه‌دار کلان‌شهر اراک هم در نخستین شب از لیالی قدر رمضان امسال، با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها، تکایا و برخی نیز در منازل خود، ضمن قرائت آیات قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» سر دادند و در آستان بندگی با خواندن ۱۰۰ فراز از دعای جوشن کبیر از پروردگارشان طلب آمرزش کردند.

به همین مناسبت آئین ویژه شب‌های قدر در مصلی بیت‌المقدس اراک همراه با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم قرآن به سر و مداحی و مدیحه سرایی با حضور مؤمنان و خداجویان و مسئولان در حال برگزار است.

احیای اولین شب قدر در استان مرکزی

این آئین معنوی در شب‌های قدر ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان هم برگزار خواهد شد.

کد خبر 740286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.