ماه رمضان بستر مناسب رشد معنوی است

خطیب نماز جمعه یاسوج گفت: ماه رمضان بستر مناسبی برای رشد معنوی است و مسلمانان باید قدردان این لحظات باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز _ دهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین را کشته و بالای ۷۰ هزار نفر را ظرف همین چند ماه گذشته مجروح کرده است و همه این جنایات با پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی آمریکا رقم خورده‌است.

وی با اشاره به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، افزود: مردم در این روز با مشارکت بالای ۹۸ درصدی بر تثبیت حاکمیت نظام مردم سالاری دینی تأکید کردند.

خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: روز ۱۲ فروردین در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده در این روز نتایج همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی در ایران (رأی آری ۹۸٫۲ درصد) اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر مهم‌ترین اوقات ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: مسلمانان باید قدر همه لحظات این اوقات ارزشمند را بدانند.

حسینی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان یکی از بهترین بسترهای رشد معنوی انسان فراهم شده است اما اگر انسان گناهانش پاک نشده باشد یا اینکه در این ماه در کنار عبادت، به گناهان خود ادامه دهد، باعث می‌شود که بهترین زمان بازگشت انسان به خالق از دست برود.

وی افزود: نوزدهم ماه رمضان و سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) نیز فرصتی برای شناخت بیشتر این شخصیت بزرگوار و درس گرفتن از سبک زندگی اوست.

وی نهج‌البلاغه را یکی از آثار ارزشمند اسلامی دانست و گفت: در این کتاب برای همه بخش‌های زندگی انسان سخنان ارزشمندی وجود دارد.

آیت‌الله حسینی همچنین به حادثه تیراندازی روز گذشته در مکان شلوغی مانند آرامستان شرف آباد شهر یاسوج را یادآور شد و تصریح کرد: این حادثه و کشته شدن دو جوان امری هولناک و ناراحت کننده‌است.

کد خبر 740213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.