نبستن کمربند ایمنی عامل نیمی از فوتی‌های حوادث جاده‌ای در قزوین

فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: بیش از ۵۰ درصد جان‌باختگان حوادث جاده‌ای استان قزوین در تعطیلات نوروزی صرفاً به خاطر نبستن کمربند ایمنی بوده است.

فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده، سرنشینان خودروها بیشترین سهم را در آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروزی سال‌جاری داشتند و بیشترین علتی که باعث جان باختن آنان شده، ناشی از ورود ضربه به سر و در نهایت ضربه مغزی شدن بوده است.

وی افزود: دلیل این تفاوت در بستن یا نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان حین وقوع حادثه است که اکثر رانندگان به علل فرهنگی و اجبار قانونی همواره می‌بندند، اما بعضاً مشاهده شده که در یک خودروی سرنشین‌دار فقط و فقط راننده خودرو از کمربند ایمنی استفاده می‌کند.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: در ضمن سایر سرنشینان به هیچ عنوان از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برابر قانون رسیدگی به تخلفات راننده و سرنشینان باید به طور کامل از کمربند ایمنی استفاده کنند.

ذاکری‌منش با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد جان‌باختگان حوادث جاده‌ای استان قزوین در تعطیلات نوروزی صرفاً به خاطر نبستن کمربند ایمنی سرنشینان خودرو دچار حادثه شده بودند، تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان و همه سرنشینان خودروها این است که حین تردد با وسایل نقلیه حتماً و حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: رانندگان باید سرنشینان خود را به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند تا شاهد جان باختن افراد در تصادفات جاده‌ای نباشیم.

کد خبر 740131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.