کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از نتایج اجرای طرح ملی دارویار می‌توان به پوشش بیمه‌ای ۹۶۰۰ قلم دارو و کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ دارو اشاره کرد.

پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح ملی دارویار اظهار کرد: این طرح با اهداف گوناگون اجرایی شده است، یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به بیماران تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف دیگر این طرح افزود: اصلاح یارانه ارزی داروهای تولید داخل و وارداتی مشمول راه‌حلی برای جلوگیری از قاچاق گسترده دارو به کشورهای همسایه است، جلوگیری از فساد در حوزه ارز ترجیحی، پیشگیری از بیش‌اظهاری و گران‌فروشی برخی شرکت‌ها، کمبودهای دارویی، پیشگیری از کندی تخصیص ارز، همچنین پیشگیری از تأمین نشدن ارز مرغوب و رفع مشکلات صنعت در تولید از دیگر اهداف اجرای طرح ملی دارویار است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به منظور جلوگیری از تخلفاتی مانند گران‌فروشی و آزادفروشی، داروخانه‌ها به صورت مستند مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند، بنابراین با اجرای این طرح عمق بدهی بیمه‌ها بزرگ‌تر شده اما در فواصل زمانی کوتاه‌تری پرداخت می‌شود و مابه التفاوت یارانه توسط سازمان بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از نتایج اجرای طرح ملی دارویار می‌توان به پوشش بیمه‌ای ۹۶۰۰ قلم دارو در ۱۲ هزار داروخانه و کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ دارو اشاره کرد.

کد خبر 740009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.