تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی گذرهای مجاور مادی‌ها

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی مادی قمیش، حاجی، فرشادی و انهار سطح این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دست اقدام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت مادی‌های شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از هویت‌های شهر قدیم اصفهان که موجب ایجاد طراوت و زیبایی می‌شد، شبکه‌های آبرسانی یا همان مادی‌ها بود که بین محله‌های مختلف در جریان است و به سمت خارج شهر هدایت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها از وظایف مهم مدیریت شهری است، افزود: ساماندهی مادی قمیش، حاجی، فرشادی و انهار سطح منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توجه مدیریت شهری به حفظ و نگهداری اماکن، معابر و آبراهه‌های قدیمی شهر اصفهان است، تاکید کرد: مادی‌هایی که توسط مرحوم شیخ بهایی در دوران صفوی طراحی و اجرا شده، از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا با وجود درختان کهن اطراف آن جلوهای زیبا و با طراوتی را در محله‌ها ایجاد می‌کند.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این ساماندهی شامل عملیات لاشه‌چینی، نماچینی سنگی، بدنه‌سازی با استفاده از سنگ مالون، محوطه‌سازی، اجرای سنگ در پوش و اجرای جان‌پناه مناسب مادی‌ها به‌منظور رفع خطر ترافیکی و عابران پیاده در حال انجام است‌.

وی با تاکید بر نقش و کاربرد ویژه نهرها و مادی‌های واقع در منطقه ۹ اصفهان، گفت: در راستای زیباسازی و پیرایش سیما و منظر شهری طرح ساماندهی مادی‌های قمیش، حاجی، فرشادی و انهار سطح منطقه در مدت زمان چهار ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 739940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.