استمرار ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در کرمان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: از امروز بعدازظهر تا اواخر روز جمعه با فعالیت سامانه بارشی، رخداد ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق مورد انتظار است.

محمدامین دریافر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در کرمان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز، پنجشنبه، نهم فروردین، در برخی مناطق جنوبی وزش باد و گردوخاک را خواهیم داشت.

وی افزود: از امروز بعدازظهر تا اواخر روز جمعه با فعالیت سامانه بارشی، رخداد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات و وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق شمالی و غربی استان مورد انتظار است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشینه بارش‌ها فردا در مناطق مرکزی و جنوب غربی خواهد بود، تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

وی ادامه داد: روز جمعه با وزش باد نسبتاً شدید در نوار شرقی استان، خیزش گرد و خاک و افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق مورد انتظار است.

دریافر با بیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه جوی نسبتاً آرام و پایدار در اغلب مناطق را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: روز جمعه و صبح شنبه کاهش دما را خواهیم داشت؛ بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در برخی مناطق شمال و شمال غرب وجود دارد.

کد خبر 739921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.