کنترل و نظارت بر بیش از ۷۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، نظارت بر ۷۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از آغاز اجرای طرح نوروزی تا ۷ فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: از مجموع ۷۳۰ دستگاه ناوگان، ۲۲۳ دستگاه ناوگان باری، ۴۹۱ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۱۶ دستگاه سواری مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳۴ دستگاه به کمیسیون‌های مربوطه برای رسیدگی ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در پایانه‌های مسافربری، پاسگاه‌های پلیس راه و در طول محورهای مواصلاتی در ایام اجرای طرح نوروزی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافربری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی در دستورکار قرار دارد.

کرد یادآور شد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این گشت‌ها جمع بندی و با شناسایی تخلفات، موارد به کمیسیون‌های حمل و نقل ارجاع می‌شود تا براساس قانون و دستورالعمل‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 739752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.