۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم و بستر رودخانه های استان در سال گذشته رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آب منطقه‌ای خراسان شمالی، برات امیری اظهار کرد: حفظ حریم قانونی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به منظور حفظ مسیر جریان رواناب و سیلاب و پیشگیری از خسارت به اموال عمومی ضرورت دارد و قبل از هر گونه ساخت‌وساز در مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌های استان باید مجوز لازم از شرکت آب منطقه‌ای دریافت و استعلام حدود حریم و بستر آن‌ها انجام شود.

وی افزود: زمین‌های تصرف شده غیرقانونی در حریم و بستر رودخانه‌های استان توسط گروه‌های گشت و نظارت زیر پوشش این شرکت شناسایی و با همکاری مرجع قضائی و نیروی انتظامی، رفع تصرف شده است.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: مطالعه و تعیین حدود حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در زمره کارهای جاری این شرکت است و از زمان تشکیل این شرکت در سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود حریم و بستر حدود ۱۴۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان به صورت سرتاسری مطالعه و شناسایی شده و حدود ۵۸۰ کیلومتر آن علامت‌گذاری شده است.

امیری بیان داشت: استان خراسان شمالی ۶۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲۲۰۰ کیلومتر آن را رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم تشکیل می‌دهد که سال گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم استان لایروبی و بازگشایی شده است.

کد خبر 739642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.