رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان گفت: از تعداد اهداکنندگان خون، ۳.۵۱ درصد از بانوان بودند که شاخص اهدای خون بانوان در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۲، ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر برای امر اهدای خون به یکی از ۱۱ مرکز اهدای خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند و شاهد رشد ۷.۳۹ درصدی اهدای خون نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان هستیم.

وی افزود: از تعداد اهداکنندگان خون، ۳.۵۱ درصد از بانوان بودند که شاخص اهدای خون بانوان در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان اصفهان، ۲۷.۲۹ نفر اهداکننده خون داشتیم که بیشترین اهدای خون نسبت به هر یک هزار نفر جمعیت در طول تاریخ انتقال خون استان بوده است.

دهراب‌پور اضافه کرد: در سال گذشته، هیچ عمل جراحی در استان اصفهان به علت نبود خون و فرآورده خونی به تأخیر نیفتاده است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۳، مردم ایثارگر استان اصفهان، نیازمندان به خون و فراورده‌های خونی را فراموش نکنند.

کد خبر 739587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.