افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم

دادستان همدان گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان و مدیران شاهد بهبود اوضاع مردم در حوزه‌های مختلف باشیم و باید تعاملات و جلسات با دستگاه‌های مختلف به‌ویژه شهرداری همدان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، عباس نجفی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با تاکید بر رویکرد پشتیبانی و پیشگیرانه در موضوعات قضائی اظهار کرد: با توجه به گستردگی کاری که در شهرداری‌ها وجود دارد، بسیاری از مسائل مرتبط با این مجموعه دارای ماهیت قضائی، حقوق عامه و پیشگیری هستند و نگاه ما در دادستانی حاکم کردن قانون در جوانب مختلف است.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌ها به عنوان یک چالش جدی افزود: این حجم پرونده‌ها نشان‌دهنده انجام نشدن فرایندها در مسیر صحیح است و عواملی که باعث ایجاد این معضل شده‌اند باید به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرند.

دادستان همدان ادامه داد: پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی اگر با نیت خدمت‌رسانی باشد، ایثار است و از مدیرانی که صادقانه خدمت می‌کنند، باید حمایت کرد.

نجفی با تاکید بر حمایت از مدیران اضافه کرد: اگر پرونده‌ای از مدیران به دادستانی ارجاع شود، خودم رسیدگی می‌کنم و اگر ادله قوی نباشد پرونده به شعبه ارجاع نمی‌شود و در صورت اثبات جرم، موضوع متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نبض هر دستگاهی بخش حقوقی است که اگر درست عمل کند و ارتباط خوبی با سایر مجموعه‌ها بگیرد، سازمان موفق خواهد شد.

نجفی خواستار توجه و ارتباط مدیران با مسئولان حقوقی شد و تصریح کرد: بخش حقوقی باید در پیگیری و پیشگیری قوی عمل کند که سازمان را در مسیر درست هدایت خواهد کرد.

دادستان همدان خواستار همراهی بین دو مجموعه شد و گفت: مباحث الکترونیکی و هوشمندسازی، نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز، سد معبر و مباحث ترافیکی باید با جدیت پیگیری شود.

کد خبر 739556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.