هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد بارشی از فردا چهارشنبه تا پنج شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و برخی مناطق موقتی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش نسبی دما به طور متوسط شش تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی از فردا چهارشنبه تا پنج شنبه جاری در استان گیلان است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (گاهی رگباری و برخی مناطق موقتی شدید)، وزش باد (گاهی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ و کاهش نسبی دما به طور متوسط شش تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده، کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و مسافران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت در هنگام کوهنوردی در مناطق کوهستانی، تردد در محورهای کوهستانی احتیاط و عشایر در جابجایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی نسبت به محکم کردن سازه‌ها و پوشش سقف اقدام کنند

کد خبر 739510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.