تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح نوروزی در بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان ثبت و طی این مدت بیش از ۸۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابجا شده‌اند.

وی افزود: پرترددترین محور استان گیلان محور رشت - امامزاده هاشم با متوسط روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه و پس از آن آزاد راه رشت - قزوین با تردد متوسط روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ خودرو به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، ۹۸۳ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

نیک‌فهم تصریح کرد: طی این مدت ۷۵۴ هزار و ۸۸۱ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد در خروج کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۴۸۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر نیز با ۳۰۱ هزار و ۵۳ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه بیشترین میزان خروجی استان از طریق محور چابکسر - رامسر با تردد ۲۸۴ هزار و ۳۶۱ وسیله نقلیه بوده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۰۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده است و بیشترین تردد در محورهای استان در روز یکشنبه پنجم فروردین با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

نیک‌فهم خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه در روز و پس از آن محور آزادراه - قزوین رشت (امامزاده هاشم) با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه در روز بوده است.

وی گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان است و هموطنان می‌توانند از طریق این سامانه از آخرین وضعیت راه‌ها و از ترافیک جاده‌ای مطلع شوند.

کد خبر 739508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.