تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: در در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی واقع در سه شهرستان البرز، بویین‌زهرا و تاکستان به مساحت ۲۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع تخریب شدند.

وی با اشاره به تخریب ۱۰ ابنیه غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان البرز افزود: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت؛ این بناهای غیرمجاز شامل دیوار و فنس‌کشی، محوطه‌سازی و گودبرداری بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل راهداری و اداره امور اراضی شهرستان اجرا شده است.

مدیر امور اراضی استان قزوین با بیان اینکه قلع و قمع ۷ بنای غیرمجاز را هم در زمین‌های کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا داشتیم، اضافه کرد: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی اراضی حسن‌آباد و صالح‌آباد این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

رحمان‌دوست ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل اتاقک، دیوارکشی، استخر، پی‌کنی و دپوی مصالح بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

وی یادآور شد: یک مورد از اجراها خبر سامانه‌ای ۱۳۱ بود که مشارکت مردمی در اطلاع رسانی تغیبرکاربری‌های غیر مجاز را بسیار مؤثر نشان می‌دهد. در مجموع با اجرای این موارد از ابتدای تعطیلات تا کنون، مجموع اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ شهرستان بویین زهرا به ۱۱ مورد رسید.

مدیر امور اراضی استان در ادامه هم به تخریب ۷ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۷۵۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این بناهای غیرمجاز شامل دیوار و فنس کشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

کد خبر 739483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.