تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان از تاریخ پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیش از ۶۰۶۴ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و مراکز اقامتی از تاریخ پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین اظهار کرد: ۱۷۲ کارگاه قنادی، تولید شیرینی و تولید زولبیا و بامیه و ۳۰ مرکز تهیه و عرضه آش و حلیم، ۴۲۴ مسجد، ۱۵۲ مرکز اقامتی مورد بازدید و نظارت بازرسان بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: طی این مدت ۲۷۸۱ مورد کلرسنجی و ۱۶۰ نمونه میکروبی از آب آشامیدنی در راستای کنترل سلامت آب انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در راستای کنترل کیفی مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع، ۵۱۳۶ مورد سنجش‌های محیطی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی انجام شده است، تصریح کرد: ۱۶۴ مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اتحادیه صورت گرفته است.

دلاوری ادامه داد: در راستای کنترل کیفی مواد غذایی، ۶۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک تهیه و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شد و ۳۷۶۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف، جمع آوری و از چرخه مصرف خارج شد.

وی اضافه کرد: ۳۲ مورد برخورد با فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی، صدور ۳۲۸۴ اخطار کتبی برای واحدهای صنفی، ارسال ۲۵ پرونده واحد صنفی به مراجع قضائی و تعطیلی و پلمب پنج واحد صنفی متخلف بهداشتی از دیگر فعالیت‌های مهم بازرسان بهداشت محیط در این مدت بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ۹۰ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در این مدت، افزود: همشهریان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

دلاوری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ارتقای سطح ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی است.

کد خبر 739423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.