اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در جاده‌های استان اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از اجرای پویش نوروزی «چشم به راهیم» در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد دادخواه اظهار کرد: ایستگاه مرکزی پویش نوروزی «چشم به راهیم» از ۲۵ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین ماه در محور اصفهان شیراز بعد از سه راهی مبارکه برپا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: این پویش در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و با تکیه بر سوابق و تجارب موجود، در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری بصورت همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان در حال برگزاری است.

دادخواه عنوان کرد: رویکرد اصلی این پویش ایجاد توجه و انگیزه در همراهان راننده (سر نشینان وسایل نقلیه) در ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در تحقق سفر ایمن جاده‌ای می‌باشد. چرا که بالغ بر ۴۰ درصد تلفات و جراحات وارده، مربوط به سرنشینان و همراهان سفر بوده که بدون هر گونه نقش مستقیم و بی گناه، کشته می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی و ارتقا دانش عمومی مردم نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی افزود: مجموعه‌ای از پیام‌های کوتاه، گویا و مؤثر تهیه شده و در قالب‌های گوناگون به مخاطبان از طریق بهره گیری از گروه‌های هنری و فرهنگی و رسانه‌ای منتقل گردد. که مهمترین آن‌ها ضرورت استراحت ۱۵ دقیقه‌ای به ازای هر ۲ ساعت رانندگی است.

فرزاد دادخواه ادامه داد: نقش همراهان راننده (سرنشینان خودرو) در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس پرتی آنی (استفاده از موبایل- سیگار- خوراکی- ضبط صوت خودرو و…)، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه - برف- باران- باد و گرد و غبار) از جمله آموزه‌های ایمنی است که در جریان این پویش به مخاطبان منتقل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز و افزایش جاذبه‌های جاده‌ای با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی از دیگر اهداف این پویش در استان اصفهان است.

کد خبر 739411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.