تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: ۳۶۰ مرکز غیرمجاز نگهداری پسماند خشک در قم وجود دارد که با اختصاص زمینی به مساحت ۴۴ هکتار برای سال ۱۴۰۳ در مسیر ساماندهی این مراکز اقدام خواهیم کرد.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: استمرار و پیگیری آموزش‌ها در حوزه مدارس از اولویت‌های سال گذشته سازمان بود که به همه مدارس ابتدایی سطح شهر به ویژه مقاطع سوم، چهارم و پنجم آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی افزود: حوزه‌های اجرایی و تأمین زیرساخت‌ها با مشارکت سرمایه‌گذار از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به ایجاد ارزش افزوده از پسماند گفت: در سایت تفکیک از مبدا البرز یکی از مشکلات در زمینه گازرسانی بود که در حال عملیاتی شدن است.

وی بیان کرد: محدودیت تأمین آب در سایت البرز وجود دارد که مجوزها اخذ و زیرساخت‌ها محقق شد و به‌زودی پساب تصفیه شده آب و فاضلاب در سایت البرز ایجاد می‌شود.

میرابراهیمی گفت: مشکلات در سطح شهر در حوزه ورود افراد دوره‌گرد و ضایعاتی‌ها وجود داشت که سال گذشته توانستیم ۴۴ هکتار زمین در مجاورت شهر اخذ و مجوزهای لازم را کسب کنیم تا به انتقال مشاغل مزاحم و ضایعاتی‌ها به داخل شهر اقدام شود.

وی عنوان کرد: ۳۶۰ گاراژ در سطح شهر داریم که در مجاورت منازل مسکونی و محل‌های تجاری به جمع‌آوری ضایعات اقدام می‌کنند که امیدواریم سال آینده بتوانیم به انتقال آن‌ها اقدام کنیم.

کد خبر 739373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.