افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور از انجام ۱۱۵ هزار و ۵۷۳ جراحی در فروردین خبر داد و گفت: آمار جراحی‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا ششم فروردین اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها برابر با دو میلیون و ۶۶۷ هزار و ۸۱۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش شش درصدی این آمار هستیم.

وی افزود: در طول این مدت، ۴۷۱ هزار و ۲۱۱۷ نفر بستری شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور گفت: تعداد اعمال جراحی انجام شده در بازه زمانی مذکور برابر با ۱۱۵ هزار و ۷۵۳ مورد بوده و بیانگر افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

یکتاپرست ادامه داد: مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در این بازه زمانی برابر با ۱۸۲ هزار و ۵۵۹ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی مواد غذایی معدوم و افزایش ۳۸ درصدی مراکز پلمب شده گفت: در طول این مدت حدود ۹۷ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شدند که بیانگر کاهش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کد خبر 739313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.